El Programa Comenius depèn de l’Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus (OAPEE), forma part del Programa d’Aprenentatge Permanent (PA) i subvenciona entre d’altres les següents accions: associacions escolars entre centres educatius amb la finalitat de desenvolupar projectes educatius conjunts per a l’alumnat i el professorat, cursos de formació per al professorat, visites preparatòries per a activitats de mobilitat amb vistes a desenvolupar una associació escolar, etc.
Les associacions de centres escolars tenen l’objectiu de reforçar la dimensió europea de l’educació. Els projectes ofereixen a l’alumnat i al professorat dels diferents països l’oportunitat de treballar conjuntament en un o més camps temàtics. Les associacions escolars també ajuden a millorar el treball en equip, les relacions socials, la planificació i el desenvolupament d’activitats i la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Participar en una associació també ofereix a l’alumnat i al professorat l’oportunitat de practicar idiomes i augmentar la motivació del seu aprenentatge.
Hi ha dos tipus d’associacions escolars: associacions multilaterals, que inclouen centres educatius de com a mínim tres Estats, i associacions bilaterals, que només són possibles amb un enfocament clarament lingüístic i han d’incloure necessàriament un intercanvi recíproc d’alumnat. Tant les associacions multilaterals com les bilaterals tenen una duració de 2 anys.
Les associacions multilaterals poden tractar àrees temàtiques com les arts, les ciències, els idiomes, l’educació mediambiental, el patrimoni cultural, la ciutadania europea, l’ús de les TIC o la lluita contra el racisme. Les activitats del projecte s’han d’integrar en les activitats regulars dels centres educatius i s’han d’incloure en el currículum de l’alumnat. L’alumnat també hauria de participar en totes les fases del projecte, incloent-hi la planificació, l’organització i l’avaluació d’activitats.
Les associacions bilaterals pretenen promoure la diversitat lingüística a Europa tot fomentant l’ús de totes les llengües oficials de la Unió Europea, particularment les llengües menys parlades i ensenyades.
L’Agència Nacional d’Eslovàquia ha convocat un seminari de contacte del dia 5 al 8 de novembre a Bratislava amb vistes a desenvolupar projectes entre associacions de centres escolars de Secundària entorn al món de l’empresa i l’entrada en el mercat laboral. La visita és una oportunitat per als participants de tota Europa de trobar futurs socis. La llengua de treball és l’anglès i es demana un nivell B2 segons el Marc Europeu de Referència. Els participants són instats a preparar presentacions audiovisuals dels seus centres, de la seva regió i/o del seu país. S’anima també a portar productes culinaris típics, música, etc. L’agenda del seminari de tres dies és força intensa ja que té lloc de les 9 del matí fins al vespre. La data límit per lliurar la sol•licitud per participar en aquest seminari de contacte és el dia 12 d’octubre de 2009.
Les associacions de centres escolars tenen l’objectiu de reforçar la dimensió europea de l’educació. Els projectes ofereixen a l’alumnat i al professorat dels diferents països l’oportunitat de treballar conjuntament en un o més camps temàtics. Les associacions escolars també ajuden a millorar el treball en equip, les relacions socials, la planificació i el desenvolupament d’activitats i la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Participar en una associació també ofereix a l’alumnat i al professorat l’oportunitat de practicar idiomes i augmentar la motivació del seu aprenentatge.
Hi ha dos tipus d’associacions escolars: associacions multilaterals, que inclouen centres educatius de com a mínim tres Estats, i associacions bilaterals, que només són possibles amb un enfocament clarament lingüístic i han d’incloure necessàriament un intercanvi recíproc d’alumnat. Tant les associacions multilaterals com les bilaterals tenen una duració de 2 anys.
Les associacions multilaterals poden tractar àrees temàtiques com les arts, les ciències, els idiomes, l’educació mediambiental, el patrimoni cultural, la ciutadania europea, l’ús de les TIC o la lluita contra el racisme. Les activitats del projecte s’han d’integrar en les activitats regulars dels centres educatius i s’han d’incloure en el currículum de l’alumnat. L’alumnat també hauria de participar en totes les fases del projecte, incloent-hi la planificació, l’organització i l’avaluació d’activitats.
Les associacions bilaterals pretenen promoure la diversitat lingüística a Europa tot fomentant l’ús de totes les llengües oficials de la Unió Europea, particularment les llengües menys parlades i ensenyades.
L’Agència Nacional d’Eslovàquia ha convocat un seminari de contacte del dia 5 al 8 de novembre a Bratislava amb vistes a desenvolupar projectes entre associacions de centres escolars de Secundària entorn al món de l’empresa i l’entrada en el mercat laboral. La visita és una oportunitat per als participants de tota Europa de trobar futurs socis. La llengua de treball és l’anglès i es demana un nivell B2 segons el Marc Europeu de Referència. Els participants són instats a preparar presentacions audiovisuals dels seus centres, de la seva regió i/o del seu país. S’anima també a portar productes culinaris típics, música, etc. L’agenda del seminari de tres dies és força intensa ja que té lloc de les 9 del matí fins al vespre. La data límit per lliurar la sol•licitud per participar en aquest seminari de contacte és el dia 12 d’octubre de 2009.